Šest oborů, do kterých vnese kvantový computing masivní disrupci

Martin Kysilka, 8. LISTOPADU 2018

Schopnost lidí sestavit skutečný kvantový počítač byla po léta zpochybňována. Byly proto také reálné důvody, ale ty se již postupně hroutí. Vývoj kvantových počítačů zaznamenal v předešlém roce značný pokrok. IBM představilo prototyp kvantového procesoru, který obsahuje 50 qubitů, společnost D-Wave Systems zase zaskórovala se specializovaným kvantovým počítačem s 2048 qubity a mezi Pekingem a Vídní proběhl první videohovor šifrovaný kvantovou technologií.

Tak jako v 60. letech minulého století supervelmoce soupeřily v dobývání vesmíru, dnes probíhají závody ve výrobě prvního skutečně výkonného a především stabilního kvantového počítače. Vítěz se zapíše do historie jako autor jedné z nejvýznamnějších technologií 21. století.

Proč kvantový computing?

Tradiční počítače jsou založeny na manipulaci s již jasně definovanými bity v soustavě nul a jedniček. Kvantové počítače fungují na zcela jiném principu. Kvantový computing pracuje s kvantovou analogií klasickeho bitu, a sice s qubitem (kvantový bit; qbit). Zatímco bit může nabýt v daný okamžik pouze jednoho z oněch dvou stavů, kvantová mechanika umožňuje qubitu být v pozici obou stavů ve stejném okamžiku, v takzvané superpozici. Pravě tento stav má pro možnosti výpočetní techniky ony obrovské dopady.

Svět kvantového computingu se stále potýká s mnoha problémy. Udržet systém propojených qubitů stabilní představuje pro vývojáře velmi obtížnou překážku. Vnější vlivy totiž ruší a vytlačují qubity z jejich superpozice. Současné kvantové počítače jsou stále příliš malé a náchylné k chybám, než aby ve většině úkolů překonaly nynější superpočítače.

Výkon qubitů se škáluje exponenciálně. Dvouqubitový počítač vám umožní vypočítat dvě kalkulace najednou, tříqubitový devět a čtyřqubitový šestnáct. Kvantový počítač s třemi sty qubity by tak mohl vykonávat více výpočtů naráz, než je atomů ve vesmíru.

Kvantový „mrazák“ od Microsoftu udržuje qubity v superchladných teplotách

Kdo pracuje na kvantových počítačích?

O kvantové prvenství usilují jak tradiční giganti, tak specializované startupy. Mezi přední vývojáře patří:

1) IBM
2) Microsoft
3) Google
4) D-Wave Systems
5) Rigetti Computing
6) Intel

Největším konkurentem USA v boji o kvantové prvenství je Čína. Té se jako první například podařilo vypustit kvantový satelit. Známá čínská společnost Alibaba také nedávno spustila jedenácti qubitovou cloudovou platformu. O čínském kvantovém programu se toho však příliš neví.

Kvantové počítače budou mít disruptivní dopad na mnohá odvětví a tím pádem i na naše životy. Pojďme se podívat, které profese a technologická odvětví kvantový computing zasáhne nejvíce.

Strojové učení

Strojové učení je založené na rozpoznávání vzorců (pattern recognition). Algoritmy prochází odlišné sady dat, aby v nich našly relevantní a nějakým způsobem spolu související informace. Cílem algoritmů je maximalizovat počet srovnání mezi daty a najít společný jmenovatel, který jednotlivé sady dat popíše co nejpřesněji. Kvantový computing má celý proces zpracování dat zásadně zefektivnit. Umožnil by nám porovnávat tisíckrát větší množství dat naráz a především paralelně. Ze spojení strojového učení a kvantových počítačů by vzešla neuvěřitelně výkonná umělá inteligence. I to je jedním z důvodů, proč je kvantový computing jednou z hlavních priorit Googlu.

Medicína

Opravdu výkonný kvantový počítač vědcům umožní vytvářet komplexní molekulární sestavy. To bude mít obrovský dopad zejména pro lékařský výzkum a vývoj nových léků. Brzy bychom tak měli být schopni vytvořit všech 20 000 + proteinů zakódovaných v lidském genomu a nasimulovat jejich spojení s modely nových či existujících léků. Na základně analýzy těchto interakcí bychom mohli objevit léky, které by vyléčily doposud neléčitelné nemoci.

Chemie (klimatické změny)

Kvantové počítače se mohou stát hlavním nástrojem pro pochopení klimatických změn. Pomohou nám pochopit, co přesně se děje a co s tím dělat. Ony simulace by nám také mohly pomoct objevit nové možnosti v energetice – například jak získat karbon z atmosféry a proměnit ho v nový zdroj energie.

Materiálové vědy a inženýrství

Protože budeme prostřednictvím kvantových počítačů umět nasimulovat atomové interakce, budeme také moci vyvinout zcela nové a lepší materiály – lepší supravodiče či lepší magnety, které nám umožní vytvořit baterie s větší kapacitou.

Biometrie, energetické systémy a fotovoltaika

Vědci se domnívají, že většina přírodních procesů jako je například fotosyntéza, je postavena na základě kvantových mechanik. Již několikrát v historii se nám potvrdilo, že nejlepší je inspirovat se přímo v přírodě – pro vývoj lepších energetických systémů nebo silnějších materiálů. Onen skrytý potenciál nám opět pomohou rozkrýt modely a simulace kvantových počítačů. To povede k mnohým technologickým průlomům.

Kyberútoky a kyberbezpečnost

Vznik výkonného a stabilního kvantového počítače převrátí naruby celou oblast kyberútoků a kyberobrany. Opravdu silný kvantový počítač by díky své bezkonkurenční výpočetní síle zlomil většinu dnešních bezpečnostních systémů během několika sekund. I ptoto bude velmi důležité, kdo jej vynalezne jako první. Ohrožený by byl i doposud neprůstřelný blockchain. Je však dosti pravděpodobné, že se jednou dočkáme i kvantového blockchainu.

Dopad: Jeden čip s 50-60 qubity bude výkonnější než Tianhe-2 – nejvýkonnější superpočítač na světě. Ten disponuje třemi miliony jader od Intelu, stojí 400 milionů dolarů a zabírá rozlohu poloviny fotbalového hřiště.

Tianhe-2

Stejně tak jako v 50. letech 20. století odstartovali Microsoft s IBM digitální revoluci svými prvními digitálními počítači, tak i nyní nám s několika novými společnostmi přinesou novou revoluci a to kvantovou. Dopad kvantových počítačů na náš svět bude ohromný a napíše novou kapitolu lidských dějin. Zhotovení pravého kvantového superpočítače bude mít historicky mnohem větší dopad než jakákoliv doposud vyrobená výpočetní technika, počínaje tradičním počítadlem až po nynější superpočítače.

Mohlo by vás zajímat

CRISPR byl poprvé použit ve vesmíru

422
0

Algoritmy Googlu nově předčí doktory i v detekci rakoviny plic

526
2

Dostane Oculus Quest virtuální realitu do každé domácnosti?

543

5 nejzásadnějších AI průlomů v následujících 5 letech

1156
1

6D Focus: výběr toho nejzajímavějšího z uplynulého týdne (23. dubna 2019)

833
0

‚Alexo, změř mi hladinu cukru v krvi‘. Amazon masivně investuje do zdravotnictví

771
1

6D Focus: výběr toho nejzajímavějšího z uplynulého týdne (11. dubna 2019)

754
1

Grafen překonán? Pozornost materiálových vědců se upírá na zázračný borofen

1164

Stanford Medicine zveřejnilo výsledky studie Apple Heart Study

759
1

6D Focus: výběr toho nejzajímavějšího z uplynulého týdne (1. dubna 2019)

828
1

Google ukazuje, jak rozšířená realita již brzy změní navigaci

• Kyberprostor
795

10 největších výzev současné robotiky

818

Super rychlý „Replikátor“ z UC Berkley tiskne světlem

1004
2

Trumpův plán, jak udržet USA na pozici lídra ve vývoji umělé inteligence

1028

3D biotiskárna z university v San Diegu nově obnoví i poškozenou míchu

1068
2

Amazon vstupuje do světa blockchainu. Internetový gigant představil dvě nové blockchainové…

1471
1

Petr Beneš: Máma má mísu, my máme maso...

Navzdory pokročilé globální konsolidaci čelí masový průmysl rostoucímu počtu vzájemně provázaných obchodních, etických a environmentálních problémů. K nim se nyní přidávají i politické - od doby, kdy USA a Čína vstoupily do obchodního konfliktu, klesly akcie potravinářské společnosti WH Group téměř o 50%. To vše je impulsem pro startupy hledat nové...

1382

7 nejzásadnějších trendů a technologických průlomů za rok 2018

Technologický vývoj a byznys trendy v roce 2018 rozhodně nezklamaly. Ať se jednalo o život zachraňující technologie nebo o nové disruptivní byznys modely, jako civilizace jsme se posunuli opět o něco dále. V uplynulém roce jsme však mohli být svědky i několika velmi kontroverzních momentů...

1786
3

Patnáct centrálních bank zvažuje vytvoření vlastní digitální měny

1438
2

MIT použilo biologický virus pro sestavení supervýkonného počítače

1332
1

Čína plánuje vybudovat podmořskou kolonii řízenou výhradně umělou inteligencí

1075
2

Od kvantových počítačů ke kvantovému internetu. Jak na to?

1332

Pavel Kysilka: USA hlasovaly přes blockchain

Před pár dny utichl povyk kolem amerických „midterm“ voleb do Kongresu. Do politické historie se ničím zvláštním nezapíší; svými výsledky kopírovaly dlouholeté americké hlasovací stereotypy. Do technologických dějin ale zářez udělají. Část Američanů totiž volila po mobilu a hlavně na technologii, kterou proslavil bitcoin a dalších čtrnáct stovek „kryptoměn“ - na blockchainu.

1285
2

Podle studie o etických otázkách autonomní dopravy jsou nejpostradatelnější senioři

1851
2

Digitální nesmrtelnost: jak přetavit vaše životní data v digitálního avatara?

1255
1

Autonomní vodní drony obnovují korálové útesy. RangerBot zabíjí, LarvalBot dává život

1389

Jak vypadá automatizace v zemědělství? V Kalifornii pěstují zeleninu roboti

1621
1

První síť vzájemně propojených mozků vám umožní posílat myšlenky ostatním uživatelům…

1572
2

Nestlé začalo sestavovat personalizované stravovací plány na základě DNA

1762

Ohromující predikce Raye Kurzweila pro 21. století

Lidstvo se blíží ke zlomovému bodu, který Ray Kurzweil a jiní vizionáři nazývají „singularita“, tedy moment, kdy schopnosti robotů překonají schopnosti lidí. Podle Raye singularita nastane v roce 2045. Narozdíl od Billa Gatese, Ray je optimista a věří v takzvaný transhumanismus, tedy v jakési spojení mezi stroji a člověkem...

2482
6

CRISPR vytvořil myši odolné vůči kokainu

1320

WEF: Stroje budou do roku 2025 provádět více pracovních úkolů než lidé

1578
3

Po Africe budou létat roje geneticky upravených komárů. Jejich cílem je zabránit…

1494
1

Nvidia vyvinula AI systém, který umí generovat syntetické 3D skeny rakoviny mozku

1454
0

Na Cambridge University vymysleli metodu, jak vytvořit neomezený zdroj obnovitelné…

1530
1

Umělá inteligence vytvoří nové pracovní příležitosti a každoročně navýší světové…

1525

V Hongkongu vyvinuli 4D tisk z keramických materiálů

1977

Pavel Kysilka: Stroje nás nahradí tam, kde jim nemůžeme konkurovat

Mladou generaci připravujeme pro 19. století, potřebujeme však školy pro digitální věk. O postaru vzdělanou levnou pracovní sílu ztrácí investoři zájem...

1678
1

Umělé sítnice z grafenu by mohly vrátit zrak milionům lidí

2002
1

Nemůžete se soustředit? Pusťte si hudbu složenou umělou inteligencí

1981
2

Jak virtuální realita pomáhá tělesně postiženým lidem přijmout bionické ruce

1458
3

Tito pavoukovití roboti se vám dostanou pod kůži

1635

Ovládnou roboti Hollywood? Robot ztvární hlavní roli v novém filmu Tonyho Kaye

1489

Centauro: budoucnost záchranářských robotů

1275
0

MIT vyvinulo blockchainovou platformu, která bude hlídat policii a chránit naše soukromí

1842

Vzestup virtuálních celebrit

2344
4

Roboti nyní vypěstují miniorgány z lidských kmenových buněk

1527
2

Ve švýcarské UBS digitálně naklonovali hlavního ekonoma, aby nezmeškal žádnou schůzi

2394
3

VR kiosky od Amazonu představují budoucnost nakupování

1750
1

Rolls-Royce vyvíjí robotické brouky pro údržbu leteckých motorů

1789
1

Realitní společnost operuje výhradně ve virtuální realitě

2010
2

Robochirurg poprvé v historii operoval lidské oko

1948
1

Nový niklový materiál u robotů eliminuje potřebu motorků a aktuátorů

1395
1

Umělá inteligence nyní vidí skrz zdi

2187
1

Čína řeší problém stárnoucí pracovní síly obrovskými investicemi do robotizace

1714
4

Nová genová terapie by mohla vyléčit poraněnou míchu

1792
2

Umělá inteligence od DeepMindu dokáže předvídat a zrekonstruovat 3D scénu z 2D obrazů

1298
2

Nový minerální materiál by mohl nahradit neobnovitelnou zubní sklovinu nebo kosti

2207
3

Ultrazvukoví nanoboti vám vyčistí krev od toxinů a bakterií

2106

Vítejte v Jurassic World VR, největší komerční multiplayerové VR hře na světě

2286
1

V Číně vyvinuli nejlehčí materiál na světě! Grafenový aerogel je sedmkrát lehčí než…

3202

3D tiskárna z Newcastle University jako první vytiskne transplantát rohovky

2058
2

Apple se spojil s Volkswagenem a vytváří své samořídící vozidlo. V autonomní dopravě…

1662
1

Čínský monitorovací systém se doslova dostává zaměstnancům do hlavy

2106

Goldman Sachs spustil svou vlastní kryptoměnu USD Coin

1789
1

Člověk a AI se učí jeden od druhého a kvadruplegici ovládají avatary ve videohře…

1909

Vítejte ve skladu budoucnosti, kde 1 000 robotů vyřizuje 65 000 zakázek týdně

2331
1

NASA plánuje vyslat na Mars roj dronů ‚Marsbees' k jeho prozkoumání

1601

Google oznámil ‚Talk to Books', budoucnost sémantického vyhledávání

1810
1

Rukavice pro virtuální realitu umožní nevidomým poprvé ‚vidět' krásy umění

2190
1

Autonomní roboti od Starship Technologies jsou připraveni vám dovézt oběd do práce

2411
1

Earth BioGenome Project chce zachránit ohrožené druhy. Shromažďuje a kategorizuje…

1321
1

China Construction Bank otevřela pobočku, ve které 90% všech požadavků vyřizují roboti

2098
1

Zločin předvídající umělá inteligence bude dohlížet na indické ulice

2249
2

Nepoužívaná uhelná elektrárna nově poslouží jako zdroj energie pro těžbu kryptoměn

2009
2

Biotechnologický startup vytváří geneticky upravenou ‚superkrev' pro boj s rakovinou…

1854

Open Meals teleportují „pixelovité“ jídlo prostřednictvím 3D tiskárny

2881
1

Japonští vědci vymysleli „ultimátní“ metodu pro vytvoření super kvantového počítače

2632
1

Virtuální realita vám ukáže, jaké to je být bezdomovcem v Kalifornii

1881

3D tiskárna vytiskne dům za 4 000 dolarů za méně než 24 hodin

3635
5

Nový algoritmus vytvoří film z pouhého útržku textu. Pomůže například samořídícím…

1485
7

Diamandisova XPRIZE vyhlásila soutěž ve vývoji multifunkčního robotického avatara

2592
1

Čínská umělá inteligence od Baidu napodobí váš hlas během minuty

2208
1

Izraelský startup chce léčit mrtvici a poranění míchy technologií čtení myšlenek

2728

Robot z volně prodejných komponentů vyřešil Rubikovu kostku za 0,38 sekundy

2190
1

V Kalifornii začíná testování samořídících aut se vzdálenými lidskými operátory

2822
2

Výrobce legendárních herních konzolí Atari se zaměřuje na blockchain a zakládá svou…

1976
1

Nová 3D tiskárna tiskne v samotném procesu navrhování a za pomocí rozšířené reality

2380
0

Arizona schválila návrh zákona, jenž umožňuje platit daně Bitcoinem

2615
0

DNA nanoboti z Číny přesně zaměří a zničí nádor

2343
1

Vědci nasadili kudlance nábožné 3D brýle a objevili novou formu stereoskopického…

3282
1

Jedlá tetování na potravinách budou monitorovat čerstvost produktů a váš zdravotní…

2640

Světelný 3D tisk? Fyzici vytvořili 3D projekce ve stylu Star Wars

2609

NASA, blockchain a kryptoměny

2642
1

Dron v Austrálii zachránil tonoucí plavce

2529

Nové umělé protézy zprostředkují až 100 hmatových citů

3058
1

Diamantově tvrdý materiál z dvouvrstvého grafenu umožní vývoj super tenkého brnění

2034

AI od Microsoftu předpovídá, zdali CRISPR udělá chybu

2741
2

Bio implantát inspirovaný pavoučími vlákny mění doručování inzulinu

2472
1

Nová technologie od Nissanu vám umožní ovládat auto prostřednictvím své mysli

3061
1

Metoda cíleného genetického inženýrství CRISPR nově zabrání i ztrátě sluchu

2572
1

Ve francouzském Bordeaux chytají nebezpečné řidiče drony

2504
1

Bývalý šéf Googlu Eric Schmidt varuje: Amerika může přijít o prvenství v závodu o…

2038
6

Mikroboti z řas ve vašem těle odhalí a zneškodní nemoci

2514

Roboti měknou. Doslova

1494
7

Mozkové implantáty americké armády vám změní náladu. Elektrickým výbojem

2843
3

Petr Beneš: To jsem Já, tvoje bezpohlavní IDA...

S virtuální epochou po letech znovu ožívá i IDA. Tedy nikoliv lehce smrdutá lázeňská voda nevábné chuti, ale IDA jako Inteligentní Digitální Asistent(ka)...

2264
2

Farma na řasy chce zvrátit vymírání ryb v oceánech. Dokonce i za pomocí Absolut Vodky

2956
1

Bude se umělá inteligence zodpovídat za svá rozhodnutí?

2533
2

Pavel Kysilka: Emoční ekonomika aneb koho přejde smích?

Technologie začínají rozumět našim emocím a z této schopnosti se stává velký byznys. Emočně inteligentních aplikací se ročně prodá za desítky miliard dolarů a v příštích letech se jim prorokuje exponenciální růst.

4134
2

Ovládání robotů prostřednictvím virtuální reality. Šance pro hráče videoher?

2501

Nová metoda 3D tisku vytiskne i funkční elektronické obvody

2304

3D gel vypěstuje dostatek kmenových buněk pro léčbu mozkových chorob

2537
3

Odemkněte dveře rukávem. Nová technologie skladuje data ve vašem oblečení a bez elektroniky

3220
1

Simulátor s rozšířenou realitou vám umožní ovládat virtuální dron ve vašem obýváku

3048
1

Petr Beneš: Blockchain? Řetězy?
Ne, to není povinná zimní výbava...

Blockchain je technologie distribuované databáze, jejíž unikátnost spočívá v tom, že jednou pořízené záznamy nelze zpětně editovat a tudíž zůstávají uvedeny v historii až do skonání internetu. Ámen.

5564
10

Systém umělé inteligence umí číst mysl a dekóduje, co človek vidí

3090

Pavel Kysilka: Nekonkurujme robotům

„Z vlastní zkušenosti vím, jak je náročné být manažerem, a ještě sledovat všechny důležité inovace ve svém oboru. Když je ale neovládneme, namíří je konkurence proti nám!“

3187
3

FDA schválila použití robo-chirurgů pro minimálně invazivní chirurgické operace

2392
2

Roboti nabírají na síle. Nové umělé svaly uzvednou až tisícinásobek své vlastní váhy

2422
2

Jak umělá inteligence zvýší vaše prodeje

2882

Vědci obdarovali roboty hmatem

1844
6

Finští vědci vytvořili jídlo z elektřiny. Je toto konec všech hladomorů?

3410
4

Obrovský kvantový úspěch. Mezi Pekingem a Vídní proběhl první „kvantový“ videohovor

3126

Vyzkoušejte si kompletní 3D rekonstrukci svého obličeje z 2D snímku

3366
3

„Molekulární“ robot umí stavět a skládat molekuly

2415
2

Robozubař poprvé v historii úspěšně implantoval zub z 3D tiskárny lidskému pacientovi

2855

Origami dron doručí zásilku do 500g s centimetrovou přesností

2281

Maria Staszkiewicz: Krásné nové peníze

Budoucnost financí už není v našich peněženkách, ale zašifrovaná v našich mobilech. Spekulanti vládnou trhům, banky opustily svou funkci, celý mízní systém kapitalismu se rozbil a pacient začíná kolabovat. Finance, jak je známe, hledají nový význam a jejich novou evoluční fázi přinesou moderní technologie.

3122
4

Švýcarští vědci ničí rakovinu uměle vytvořenými viry

2447
1

Jak umělá inteligence lidem dopomůže k lepším pracovním výkonům

3254

Bezpilotní letadla ušetří leteckému průmyslu 35 miliard dolarů ročně

2467
1

Vědci vynalezli akustické antény, vhodné pro mozkové implantáty

1906

„Zdaňme roboty“ hlásá Kalifornie

3427
1

Blizzard a Deepmind vydali speciální verzi StarCraft II pro vývoj umělé inteligence

2312
3

V indickém Bengaluru vysadí les za pomocí speciálních sázecích dronů

2643

Estonsko chce prostřednictvím ICO založit svou vlastní digitální měnu Estcoin

2869
1

Hlasoví asistenti od Amazonu a Microsoftu budou nově komunikovat mezi sebou

2707
1

F.D.A. schválila první léčbu leukémie prostřednictvím genetického inženýrství

2651
2

Udělá umělá inteligence z Amazonu nejstylovějšího módního designera?

2189

Roboti dohánějí lidstvo

Virtuální asistenty se z mobilů a počítačů stěhují do dalších zařízení ovládaných hlasem, kterých přibývá rychleji než jejich uživatelů.

2569
2

Tesla chce v Nevadě testovat nové samořídící elektrokamiony

2233
2

Naděje pro slepce? Kamera přenese vizuální informace přímo do mozku

2727
2

První telefon na světě, který nepotřebuje baterii. Energii sbírá z rádiových vln

2472

3D samoléčící gel vám ušetří tisíce za opravu prasklých displejů

2551

Šampioni Doty 2 byli poraženi Muskovou umělou inteligencí

1762
3

Microsoft oznámil podporu pro vývoj nových blockchainových projektů

2

Nové revoluční senzory obohatí smartphony o plnohodnotnou rozšířenou realitu

2425
3

Umělá inteligence vyvíjí svou vlastní řeč. Měli bychom ji zastavit?

2955
3

Online roboprávník vyřeší zadarmo vaše právní trable

3747
4

Vědci uložili a úspešně přehráli film nahraný do DNA

2964
2

Limonáda, která neškodí zdraví? Zkuste tu virtualní!

2116
1

Ruka s očima a umělou inteligencí je nadějí po amputacích

3409
1

Umělá inteligence odhalí zavčas Alzheimerovu nemoc

2711
1

Je to tady! Rok po schválení první genetická léčba!

2987
1

Jak vám umělá inteligence vylepší šatník

2675
3

Děsivý robot vám provrtá lebku za 2 minuty. A zachrání život.

3072
1

Umělá inteligence poráží lékaře v předvídání infarktu

2584
2

Na blockchainu vznikla energetická síť pro malé výrobce a spotřebitele

3119
3

Svět bez mobilů se přibližuje

2

Nové využití grafenu. Odhalí počínající nádor!

2581

Startup uzavřel partnerství s Rwandou. Jejich drony rozváží krev nemocnicím

3039

Student za pomocí Wi-Fi vytvořil 3D hologram lidí z vedlejší místnosti

5753
4

Nové samořídící nákladní automobily od Volva zvýší produkci cukrové třtiny

2647

Vědci z Curychu posouvají možnosti 4D tisku

3132
1

7 technologií, které již obrací svět vzhůru nohama...

Pojďme se podívat, které inovační trendy obrátí v nejbližsích letech světovou ekonomiku naruby a jaké finanční hodnoty vytvoří na globálních trzích...

6460
14
17

Senzory odhalí a lokalizují střelbu ze zbraně. Pomůžou tak dopadnout pytláky

2706

Intel předpovída samořídícím autům 7-mi bilionovou budoucnost

3188
2

Ovládne Microsoft svět kvantových počítačů?

3037
3

Umělá inteligence porazila nejlepšího hráče ve starověké hře GO

3128

Nástup robocopů

3541
2

Tento revoluční „živý“ oblek se přizpůsobí vaším potřebám

3377

První autonomní loď s elektrickým pohonem vypluje již v roce 2020

3505
3

Umělá inteligence pomohla unesenému dítěti najít svou rodinu

2730
1

Technologie odezírání ze rtů nahradí psaní hesel

2826

Vědci prostřednictvím techniky genetického inženýrství odstranili virus HIV-1

2833
2

Flippy je šikovný robokuchař a každý den se zlepšuje

3014
1

Češi pomohli vytvořit chytrý protirakovinový orgán

3560
3

Německý průmysl sází na umělou inteligenci a VR

3612
2

Zatočte si volantem a sešlápněte plyn dokud ještě můžete!

Digitální disrupce přinese v následujících letech obrovskou změnu do většiny oblastí našeho života, ale jednu z největších proměn lze čekat v oblasti dopravy. Na informačním portálu 6DHub.cz se často věnujeme dopravním trendům. Publikovali jsme celou řadu článků o tom, co chystá Elon Musk v Tesle, co plánuje Google se svojí divizí autonomních...

3693

Startup OtoSense daruje autům sluch

2659
1

Virtuální realita jako prostředek pro nápravu vězňů

3850
1

„Pštrosí“ robot posouvá hranice dvounohých robotů

2540

Rozhovor: Pavel Kysilka – Připravenost autoprůmyslu na digitální epochu

3561
6

Velký průlom v uchovávání orgánů zachrání desítky tisíc životů

3309

Sedric - budoucnost samořídících VW

4428
2

Robot Baxter nepotřebuje pokyny, čte je z naší mysli

2317
2

IBM zpřístupnil na cloudu svůj kvantový procesor

3940

DNA úložiště již na 85% teoretického limitu

2789
2

Vědci potvrdili vývoj plodu jehněte v umělé děloze. Budou následovat lidé?

2638

Zázračné krevní cévy z 3D tiskárny

4236
2

Umělá inteligence spolehlivě ukáže, jak jste vypadali a budete vypadat

2098
1

Chytré kreslení od Googlu s umělou inteligencí

2954

Invaze robotů

Robotizace hluboce zasáhne byznys, způsobí otřesy na trhu práce a bude útočit na konkurenční výhody české ekonomiky. Aby nás nečekal hospodářský pokles, musíme se posunout k vyšším rolím, jak po tom volal už Tomáš Baťa.

4418

Armáda malých robotů roztřídí až 200 000 balíků denně

3857
5

Ochrnutý muž ovládá svou ruku pomocí myšlenek

4187

Revoluční chytrá sluchátka přeloží až 37 jazyků

3687
3

Konec spaní s nebezpečnými roztoči

Každý z nás podléhá iluzi, že ví, s kým sdílí svoji postel. Většina lidí bude překvapena zjištěním, že jsme hostiteli obrovského množství nebezpečných postelových vetřelců - roztočů, kterým svým tělesným teplem, vlhkostí dechu a odpadem...

3859

Nanooptika budoucnosti od české IQ Structures

2915
3

Koupí Apple Teslu a bude Elon Musk jeho novým CEO?

4926

Konec právníků nejen v Čechách

Houstnoucí legislativní džungle všude na světě komplikuje život lidem, firmám i soudcům, skvěle ale živí armády právníků, a do nedávna navíc bránila tomu, aby jejich práci převzaly stroje. Až doteď. Díky obrovskému pokroku v umělé inteligenci v posledním roce...

4521
3

Microsoft plánuje ovládnout trh s propojováním automobilů

15783
2

Dostanou se nám čipy pod kůži?

Startupový inkubátor Epicenter ze Stockholmu se tento týden ocitl v epicentru pozornosti médií z celého světa. Vedení společnosti navrhlo pro jejich skoro 700 zaměstnanců nechat si dobrovolně implantovat pod kůži mikročip...

5111

Ruská 3D tiskárna Apis Cor vytiskne dům za 24 hodin

5887
5

Auta by již brzy mohla být poháněna biopalivem z odpadních vod

4064
1

Interaktivní projektor od Sony promění jakýkoliv rovný povrch v dotykový displej

2449
2

Nový metamateriál umí vytvořit hologramový obraz

1

Virginie jako první stát přijala zákon umožňující doručování roboty

3408
2

San Diego se díky internetu věcí stává chytrým městem

3450
1

Sluneční energii lze již získávat bez solárních panelů

3120
3

Kurzweil: „Singularita nastane v roce 2045“

4270
7

Revoluční nanotisk z tekutých kovů posouvá možnosti elektroniky

2958

Levné a věrné 3D modely orgánů z dílny polského studenta

3392
2

UPS testuje rozvoz dodávkovými auty s drony

3303
4

Není vaše dítě schopné pravidelné školní docházky? Pošlete za něj robota

2686
1

Revoluční nanotyče mohou naprosto změnit trh s displeji

3183

Disrupce na třetí

Umělá inteligence nahradí lékaře, učitele a jednou dokonce i programátory. Elon Musk se ale mýlí, když se domnívá, že kvůli tomu bude muset být nevyhnutelně zaveden zaručený základní příjem pro všechny.

4847
8

Nová technologie zneviditelňuje brýle pro virtuální realitu

3197

Dramatické vylepšení 3D hologramové technologie

2637
2

Počítač porazil profesionální hráče pokeru. Češi ho totiž naučili blufovat

Začalo to piškvorkami. Pak se superpočítače o velikosti menšího bytu naučily vrhcáby i­ hru králů – šachy. Loni svět šokovala umělá inteligence, která vítězí v populární asijské stolní hře go a teď se křemíkoví gambleři dostali na novou úroveň.

2107
3

První robotická léčba ucpaných cévek oční sítnice

3453
2

První konstrukční plán na kvantový počítač na světě

3964
3

Umělá inteligence se učí psát svůj vlastní kód tím, že krade z jiných programů

3114
2

Ford investuje miliardu dolarů do startupu s umělou inteligencí

3681
1

Český SimpleCell expanduje s infrastrukturou pro Internet věcí do dalších 4 zemí

3780
3

Bank of America otevírá bankovní pobočky bez zaměstnanců

4230

Produktivita vzrostla o 250% po té, co nahradili 90% zaměstnanců roboty

3353
1

V Japonsku vznikla téměř plně robotizovaná rostlinná farma

4227
1

Google obvinil Uber z krádeže technologie samořídících aut

3646
2

"Krisprový" boom svědčí o potenciálu genetického inženýrství

3111

Nový autopilot Tesly sníží nehodovost až o 90%

2946
1

Umělá a lidská inteligence se sbližují

3387

Roboti indického GreyOrange disruptují logistiku

3108
1

AI se vyrovnala specialistům v diagnóze nádorů kůže

3376
2

Hydrogelový robot umí chytit rybu a asistovat lékařům

3534
1

Děti s leukémií byly vyléčeny geneticky upravenými lymfocyty

2981
3

AI umí revidovat dvacet typů obchodních kontraktů

2924
1

Výrobci Vespa skůtrů představili „robokufr“

3451
1

Umělá inteligence poráží pokrové profesionály

2555

Hlasová analýza odhalí nemoci

3017
1

Výzkumníci probudili v grafenu supravodivost

2585
3

Umělá inteligence se učí vytvářet umělou inteligenci

3465

Autonomní doprava se učí i z Grand Theft Auto V a Google Street

3283
1

První samořídící létající auto Airbusu vzlétne už letos

2731
3

Čtrnáctiletý Ind vyvíjí pro vládu dron na detekci min

1927
2

Syntetické kmenové buňky bez rizik a komplikací

3039
1

Mikrorobot dodal chemoterapii přesně do postižené tkáně

3685

MIT vyvinul adaptivní 3D tisk

3164
4

Regenerace vnější srdeční stěny pomocí kmenových buněk

3063
2

Flotila dronů je inteligentním samořízeným rojem

1883
1

Mycelium jako náhražka cukru v potravinách

3300
1

AI předvídá selhání srdce a zachraňuje životy

2902
1

Software od MIT umožňuje sestavit si vlastní dron na míru

3933
1

Materiál s naprogramovaným chováním a reakcemi

2908

Dechový nanotester odhalí 17 nemocí na bázi AI

3224
1

Londýnští vědci naučili zuby opravovat vlastní kazy

5055
3

Anonymizovaná umělá inteligence na cloudu zatápěla mistrům Go

2033
1

Nemocnice budoucnosti vznikne tento rok v australském Queenslandu

3771
1

V lednu vyjedou na silnice samořídící minivany Waymo

2834
1

Víte jak vytisknout 3D vlasy, kartáče nebo kožešinu?

1852
1

Pošle datová analytika vaše letité obchodní instinkty do starého železa?

3447

Bioinženýři dokáží pomocí CRISPR pozměnit po DNA také i RNA

2972
1

Umělá inteligence produkuje realistické zvuky, které dokáží ošálit člověka

2476
2

Simulační technologie pro videohry slouží jako dispečer pro autonomní taxi

Robot dokáže vytisknout 3D pizzu za méně než 5 minut

3952

Airbus představuje 3D-tištěné letadlo

3717
1

Můžete skutečně identifikovat rakovinu prostřednictvím vyhledávače?

3508

KnuPath - nový 256 jádrový chip urychlí rozvoj umělé inteligence

2936
1

Larry Page investuje do projektů na létající auta

3673

3D systém tiskne online současně již s vaším designem

2696

Umělá inteligence nahradí 75% manažerského rozhodování

3970
3

Jeff Bezos chce stavět průmyslové zóny ve vesmíru, aby uchránil Zemi

4860

Nový materiál zničí bakterii E-coli za 30 sekund

4952

Volley je inteligentní roboprofesor

Učící aplikace, "roboučitelé", jsou jednou z dominantních podob procesu vzdělávání blízké budoucnosti. Počet žáků a studentů na učitele globálně vzrůstá. Pasti zaostávání platů pedagogů...

3973

Program Magenta od Googlu složil svou první píseň

3966

Upoutávka Microsoftu na HoloLens vypadá jako vytržená ze sci-fi filmu

2516

3D vytištěná ruka umožňuje mladíkovi po amputaci hrát znovu basketbal

4296
2

Bláznivý nápad Elona Muska jak zůstat krok napřed před diktátem umělé inteligence

4168
2

Google DeepMind zpřístupnil platformu pro umělou inteligenci

2152
3

O knihy v Singapurské knihovně se starají roboti

3575
1

Superrychlý počítač se stal japonskou strategickou prioritou

3179
1

Budoucnost produkce potravin bude řídit umělá inteligence

4448

První mobilní pásová 3D tiskárna betonových staveb

9832

První betonový most na světě z 3D tiskárny

3555
2

Cenově dostupný přiléhavý oblek digitalizuje pohyb těla

3833
1

Mozek prostřednictvím EEG čepice ovládá robotickou paži

4499

Odborníci předpovídají, že manželství s robotem bude legální kolem roku 2050

3963

3D adidasky v prodeji

2279
1

Silly Putty s grafenem monitoruje srdce

3246
2

Strojové učení inteligentně surfuje po webu

1826

Magnety zbavují krev bakterií

4064

Google připravuje Wing Marketplace: dodávky jídla drony

4013

Objev mechanizmu agresivních nádorů

2671

Výroba průlomové nanobaterie HE3DA odstartovala

Jak jsme s předstihem avizovali, 19.12. slavnostně odstartovala v Letňanech komerční výroba revoluční nanobaterie HE3DA. Za českým patentem stojí Jan Procházka, kterému se podařilo pro jeho realizaci získat české investory...

4553

Hmatová dimenze VR od Ultrahaptics

2136
1

Nejmenší magnet na světě z Olomouce s širokým využitím

3331
1

Puška naplněná roztokem kmenových buněk léčí popáleniny

3076
1

Waymo je divizí Googlu pro samořídící auta

3908
1

Autonomní auta: budoucí cíl hackerů?

4976

Proslulý Vinod Khosla věří v brzký zánik 80% IT pozic

3789

Umělá svalovina z 3D tiskárny MIT

3333
1

AI překonává odborníky při identifikaci mentálních nemocí

1

Pozlacený DNA řetězec je elektrovodivým nanoobvodem

2940
1

Umělá inteligence poráží v Civilizaci své lidské protihráče

2821
4

Amazon zcela mění způsob nakupování v maloobchodech

3773
4

Nanobaterie nabije mobil za pár vteřin a vydrží týden

3629

Česká HE3DA zahájí výrobu převratné nanobaterie

Vícekrát jsme už v 6D Hub psali o velkých inovačních závodech v oblasti skladování elektřiny. Investují do nich neuvěřitelné částky nejen velká jména, jako Tesla, ale i renomované vědecké instituce, třeba MIT a samozřejmě dlouhá řada startupů. Na zásadní pokrok čeká nejen oblast elektroautomobilů...

4614

Metamateriálová mikroelektronika bez polovodičů

2195
2

Nejefektivnější superpočítač na světě od Nvidia

1758
2

Nová léčba poškozených buněk srdce

3457
2

Pitná voda a topivo z odpadů vepřína

Český Výzkumný Technologický Institut má funkční a ekonomicky návratné řešení recyklace prasečí kejdy. Nanofiltrací vytěží z nevábného odpadu boubelatých vepřů vodu, která je pitná i pro člověka...

2908
13

První fotonický neuromorfický čip pro AI

2562

Lék může přeprogramovat buňky

3125
1

Umělá inteligence uhodla pořadí čtyř prvních koní

1724
1

Milník v komerční genetické léčbě?

3080

Česko a autoprůmysl

Budoucnost českého autoprůmyslu - a vzhledem k jeho váze do značné míry i prosperita naší ekonomiky - budou vystaveny vážnému testu . A to hned ve dvojím směru. Za prvé: dnešní prosperita celého českého průmyslu...

3784
5

VR povzbudila chuť spoření na důchod

4002
3

Učící se stroj překonává lidskou schopnost odezírat ze rtů

2272
2

Superléčivá high-tech gáza z leteckého polymeru

2735
0

Virtuální chutě a kousání z ústní elektrody

3007
1

Nanobionický špenát sdílí informace o znečištění či suchu

2025
0

Smartphonová souprava k indikaci nádorů

2810
0

Robot s plícemi pomáhá odhalit záhady problémů kuřáků

3157
0

Revoluční nanotechnologická miniaturizace pro elektroniku

2250

3D scanování, mapování, měření a AR v iPadu

4080
1

Molekulární nanorobot ověnčený Nobelovkou může jednou změnit medicínu

3512

Anti-aging startup podpořili Jeff Bezos i Mayo Clinic

3628
0

Účinná a ekologicky příznivá mýdlová molekula z Minnesoty

1807

Kindred polidšťuje roboty prostřednictvím AI a VR

3308

Magnet z 3D tiskárny s širokým potenciálem

2433

Čipové srdce z Harvardské 3D tiskárny

2372
0

Autonomní kamion od Uber/Otto uskutečnil první dodávku

2679
0

Microsoft chce chytit druhý dech

2707
1

AI nabyla schopnost zobecňovat nad různými úlohami

1715

3D ruka má pomoci odstranit biometrické bezpečnostní skuliny

3784
0

Od teď mají všechny Tesly hardware pro autonomní věk

3109
0

Microsoft vytáhl schopnost strojů rozklíčovat řeč na úroveň člověka

1727

Robopilot Alias pilotoval Cessna Caravan

2612

Objev přeměny CO2 na etanol pomůže řešit klimatické změny a nedostatek energie

2788
0

Senzor pro autonomní auta deklasoval konkurenci v kvalitě, ceně, miniaturizaci

2481
0

Vědci identifikovali chemikálii se schopností oddálit stárnutí

2834
0

Genové inženýrství otevírá cestu k léčbě nemoci srpových buněk

2713
0

Digitální grafiti na stěnách muzea státu Washington

2576
0

Laboratorní kmenové buňky léčí poškozené srdce

3404

Za 2 miliardy dolarů nahradí v ING roboti až 5800 bankéřů

3368

Nejmenší tranzistor prolomil limit

2296
0

Virtuální realita pomáhá překonávat duševní základy anorexie

3192

Zapřáhnutí řas do energetiky

2821

Elastický metamateriál pro 3D tiskárny

2375
0

Virtuální realita vrátila muži plnohodnotný zrak

3240

Google zvedl laťku kvality překladů o 60%

2950
0

Ve Washingtonu si můžete objednat jídlo doručené robotem

3882

Disrupce pojišťovnictví

4609

Signalizace vývojové poruchy dítěte do 45 vteřin

3940
0

Lidé mohou virtuálně navštívit prezidentské duely

3765

Díky VR prožila znovu Amelie Diamant svoje vysvobození před holocaustem

2686
0

Posun v teleportování je krůčkem na dlouhé cestě ke kvantovému internetu

3242
0

SanDisk přichází s největší SD kartou na světě

2302
0

Microsoft slibuje vyřešení rakoviny do desíti let

3139
0

Průlomová metoda výroby zázračného grafenu s obrovským potenciálem

3436
0

Peter Diamandis předvídá nejméně desetinásobný propad trhu s auty

3598
1

Comma.ai slibuje masovou nabídku poloautonomního řešení pro naše auta

4131

První mobil, který integruje 2D, 3D a virtuální realitu

2497
0

ReWalk krunýř umožnil paralyzované ženě absolvovat britský půlmaraton

3138
0

Nanoryba dopraví léky do mikrokoutů našeho těla

3279
0

WaveNet okopíroval schopnost dítěte naučit se mluvit napodobováním

1826

Google drony doručují burritos pro Virginia Tech kampus

3351
0

Daimler se spojil se startupem pro dodávkové drony

3203
0

Závody v autonomní dopravě se odehrávají také na vodě

2736
0

Biolog úspěšně zkultivoval geneticky modifikované zelí za pomocí techniky CRISPR

1825
0

Google hodlá získat převahu v kvantovém computingu

2635
0

Umělá inteligence pomohla vytvořit upoutávku k filmu - o umělé inteligenci.

1749
0

Česká firma se podílí na technologii dobíjení elektroniky na těle pohybem

2437
0

Léčba kmenovými buňkami vrátila ochrnutému mladíkovi pohyb rukou

3106
0

Chytré cihly umožní inteligentní symbiózu lidí s domem

2826
0

Čína jako první vyzkouší na člověku modifikaci genů při léčbě rakoviny

2532

4 pilíře Tesla strategie pro další dekádu

2833

Čipy z her pomohou na svět precizním 3D mapám

4132
0

Nová aplikace od Googlu otevírá světové galerie a nenápadně vzdělává

2982

3D pero/tiskárna bude využívat náplně z odpadů domácnosti

3736

Biorobot ze zlata, gumy a buněk potkana vzešel z 3D tiskárny

2706

Úspěch PokemonGo pomůže využívání VR k užitečnějším věcem

2665
0

Umělá inteligence diagnostikuje Alzheimerovu nemoc pomocí analýzy řeči

2540
0

Zapojení AI do hledání a tvorby nových materiálů

2174
0

Vědci vytvořili myš s hyperdlouhými telomery bez genetické manipulace

2994

Gen Oct4 označen za studnici mládí a prevenci infarktů a mrtvic

2555

Virtuální obchoďák od Ebay a Myer

2674
0

Rychlé a levné optické úložiště od IBM

1818

Startup Otto přeměnil Volvo v autonomní truck

2493
0

Stravitelný robot ovládaný zvenku vyřeší žaludeční maléry

3190
0

AI pomáhá fyzikům. Nebo je nahrazuje?

1623
0

Firma běží na blockchainu a nepotřebuje manažery

3476
1

Google zpřístupnil dva výborné syntaktické nástroje

3103

Ross je právník, který pracuje 7x24. Je totiž umělou inteligencí

3572
1

Siloxan vrací kůži mládí a pomůže s psoriázou a ekzémy

1771

Tvůrce Siri představil novou generaci AI hlasového asistenta

1658

Robot překonal nejzdatnější chirurgy

2892
0

Strojové učení již předčí lidské schopnosti v detekci rakoviny

2559
0

Vyrobte si pohon ze soláru na střeše vašeho auta

3583
0

Máte už svůj vlastní satelit na oběžné dráze?

3071
0

Spojení unikátního mikroskopu a AI diagnostikuje rakovinu rychleji a spolehlivěji

3052

Seznamte se s Surround 360! VR kameru od Facebooku v rozlišení 8K

2280
0

Reverzní fotosyntéza: energetický zdroj budoucnosti?

1953
0

Budou bakterie budoucím zdrojem čisté energie?

3204
0

První právně schválená dodávka zboží dronem v městském prostředí

3234

První dynamický 3D robot tištěný z pevných látek i kapalin

2157

3D tisk BioPen umožní chirurgům kreslit s kmenovými buňkami

3303
0

NVIDIA uvedla na trh první "deep learning" superpočítač

2164

OLO: Vůbec první 3D tiskárna v chytrém telefonu

2614
0

Umělá kůže, která se potí a rostou na ní vlasy

2967
0

Umělá vejce se senzory pomáhají oživit ohrožené populace supů

2344

Virtuální 3D teleportace v reálném čase

2699
0

Už jste viděli průhledné dřevo?

2215
0

Nanobot opraví obvody bez využití AI

3810
0

Inteligentní čelní sklo pro motocyklisty

3188
0

Ultratenké solární články, které udrží i mýdlová bublina

3205

Nový 2D materiál by mohl zastínit grafen

2049
0

Budeme prát v budoucnu oblečení jen pomocí světla?

1723
0

Automatické odezírání řeči z pohybu rtů

2427
0

Umělá inteligence váš příští oblíbený literární autor

2287

Obří 3D tiskárna jako montážní linka

2269
0

Ovládnou olympiádu v Tokiu 2020 roboti?

5681