Martin Kysilka, 2. KVĚTNA 2018
Co to je: Druhá největší čínská banka China Construction Bank (CCB) otevřela šanghajskou pobočku, která je řízena výhradně technologiemi – virtuální realitou, umělou inteligencí a technologiemi pro rozpoznávání řeči a obličejů.
Hned při vstupu vás pozdraví humanoid, který vám zodpoví vaše dotazy za pomocí technologie pro rozpoznávání řeči. Roboporadci vám pomohou s klasickými požadavky od vytvoření bankovního účtu, provádění transakcí, směňování peněz až po investování (například do zlata).
Podle banky bude takto možné automatizovat až 90 procent všech servisů tradiční bankovní pobočky.
Pro bohatší klienty se v pobočce nachází i speciální místnost pro videohovor s osobním bankéřem.
Dopad: Podle výzkumného pracovníka He Fei poslouží robopobočka jako skvělé testovací místo, které poskytne data o spokojenosti klientů a jejich ochotě jednat s roboty o svých financích.
„Lidští bankéři však budou nadále potřeba, aby nabízeli profesionální rady a vyhověli komplikovaným personalizonaným požadavkům náročnějších klientů.“
Digitalizace většiny požadavků zvýší produktivitu a díky získaným datům bude banka moci nabízet kvalitnější servis na míru.
Originální článek