"Americká Proterra se koncentruje na vývoj a výrobu těžkotonážnějších silničních vozidel. Její nový elektroautobus ujede na jedno nabití za ideálních podmínek 900 km, čímž společnost nastavila celému oboru nový ""benchmark"". E-Bus ne náhodou dostal jméno Catalyst 2E, v němž ona éčka znamenají ""efficient energy"". To, že za běžných podmínek ujede až 500-600 km znamená, že jedno nabití postačuje na pokrytí standardní celodenní cestovní dávky. To je z uživatelskáho hlediska průlom. E doprava je stále v tzv ""deceptivním"" módu. To znamená, že vedle spousty silných předností má několik málo zbývajících nedostatků, které ""klamou"" trh = udržují zdání, že není a nebude dost dobrá, aby na ni všichni spotřebitelé a výrobci vsadili. Konkrátně u e-dopravy máme na mysli dojezd, infrastrukturu (síť dobíjecích/výměnných stanic) a cenu. Cenu jako vždy snadno vyřeší masová produkce a ta naběhne, až se technicky zvládne dojezd a rozběhne se infrastruktura. Úspěch Proterry je slibným krokem na této cestě, na jejímž konci se deceptivní mód e-dopravy otočí do disruptivního a benzin/diesel bude historií."
Originální článek
Elektrický autobus od Proterra nastavuje novou laťku v odvětví
0
5201
0