Martin Kysilka, 3. ŘÍJNA 2017
Jeff Bezos a Elon Musk jsou největší adepti na to, stát se v následujících několika dekádách nejbohatšimi lidmi. Nasvědčuje tomu nejen dramatický vzestup jejich veleúspěšných projektů jako je Tesla, SpaceX a Amazon, ale také podíl, jenž drží v jiných společnostech, jejichž boom nás tepre očekáva.
To, že Elon své bohatství investuje do nových projektů, které mají v první řadě zpříjemnit a zjednodušit život na zemi všem lidem, ho činí v dnešní době dat a sdílení ještě úspěšnějším a veřejností je namísto "úspěšného podnikatele" vnímán spíše jako filatrop.
V pátek Elon Musk představil novou přepravní raketu s krycím názvem BFR, která bude údajně schopná dopravit na Mars až 100 lidí.
Tato raketa s rychlostí 28 968 kilometrů za hodinu také bude moci přepravovat pasažéry z New Yorku do Šanghaje za přibližně 37 minut.
O myšlence suborbitálního cestování se mluví již několik let. Nyní je to poprvé, kdy někdo skutečně představil koncept toho, jak by takové cestování mohlo fungovat. Po autonomních Teslách a konceptu Hyperloopu nyní Elon Musk přináší revoluci i do letecké přepravy.
"O tom zdali budoucnost lidstva bude zářivá, ve velké míře také rozhodne, jestli se staneme multiplanetární civilizací" komentuje Musk své kroky na mezinárodním Astronomickým kongresu.
BFR
BFR je znovupoužitelná dvoustupňová raketa skládající se z nosiče, který disponuje 31 motory Raptor, a kosmické lodi s 6 motory. Motory Raptor jsou poháněny metanem a kyslíkem. Raketa je na nízkou oběžnou dráhu Země schopna vynést až 150 tun. Nosič po odpojení přistane zpět na Zemi podobně jako první stupeň Falconu 9.
BFR na výšku měří 106 metrů a včetně paliva váží 4400 tun. Loď pojme až 825 metrů krychlových nákladu a jejích 40 kajut může obývat až 100 pasažérů.
Elon Musk doufá, že první dvě BFR rakety by se k Marsu mohly vydat již v roce 2022. Cílem první mise bez posádky je identifikovat potenciální rizika, potvrdit přítomnost vody a poskytnout základní vybavení a zajistit zázemí pro budoucí mise. Okno pro optimální cestu na Mars se otevírá jednou za 2 roky, takže teoreticky by se první lidé mohli vydat Mars už v roce 2024.
Je facinující, že to, čeho dříve byly schopny jen technologicky nejvyspělejší velmoci, je dnes v rukou jednotlivců jako je Musk či Bezos.
Staré a lineárně přemýšlející společnosti, instituce a organizace jako je například i Armáda Spojených států amerických budou podobnými projekty disruptovány stále časteji.