Martin Kysilka, 8. ZÁŘÍ 2017
Co to je: Amazon vyvíjí komplexní systém strojového učení na sledování módních a prodejních trendů. Systém se skládá ze dvou algoritmů. Jeden algoritmus vytváří personalizované módní doporučení založené na uživatelových preferencích a chování na sociálních sitích. Druhý algoritmus umělé inteligence generuje nové módní styly kombinováním obrázků s jistými podobnostmi. Tento druhý algoritmus využívá nástroj zvaný GAN (generative adversarial network), tedy generativní kompetitivní síť, která se skládá ze dvou neurálních sítí. Ty mezi sebou spolupracují a efektivně se učí ze syrových dat. GAN si tak osvojí prvky konkrétního stylu pouhým prohlížením tisíce různých vzorků. Následně tak dokáže aplikovat daný styl na existující předmět či oděv. GAN se stává v oblasti strojového učení velmi horkým tématem a podle vědců by se měl stát klíčovým nástrojem v budoucím vývoji umělé inteligence.
Dopad: Amazon prostřednictvím svých algoritmů digitalizuje většinu rolí módního průmyslu a sám se stává designerem, trendsetterem a dokonce i stylistou. Co se stane až pokročilé algoritmy strojového učení začnou aktivně ovlivňovat módní trendy a integrované automatizované systémy zprostředkují uživateli veškerý servis – od návrhu, výroby až po doručení?
Originální článek